הידע השיווקי שלנו שווה הרבה כסף

מיקום במנוע חיפוש

בשביל להסביר על המיקום וחשיבתו במנועי החיפוש השונים צריך להבהיר כמה נקודות תחילה:

1. אינדקס אתרים (כדגומאת Walla, Nana, Ynet) אינו מנוע חיפוש. זו רשימה של אתרים (שלרוב שילמו כסף בשביל להיכלל ברשימה) שעונים על קריטריונים מסויימים. Walla ספציפית האו עוף מוזר מכיוון שהוא משלב בין אינדקס למנוע חיפוש.

2. מנועי החיפוש הגדולים שולחים אליכם נציגים! אל חחש. למנוע החיפוש של ימנו יש ‘זחלן’/’סוכן’/’נציג’ שמגיע אחת לזמן מסוים לאנדקס את האתר שלכם. כל כמה זמן? תלוי. בכל ביקור, קובע הזחלן את רמת הכדאיות של תכיפות האינדוקס. אם הוא זיהה שמדובר עמוד מתעדכן שמדבר על הנושא ואינו משתמש בטכניקות פסולות, הוא ‘ימליץ’ לעצמו, הלגיע לעיתים יותר תכופות.

3. תוצאות ממומנות – גם במנועים שאינם ‘אינדקס’ במהותם והם מתבססים על ניתוח קישורים ברשת ואינדוקס דפים, יש תוצאות ממומנות. במנוע החיפוש של MSN ישראל לדוגמא, יש המון תוצאות ממומנות לפני התוצאות האורגניות. בגוגל לדוגמא, הם משתדלים למקם את התוצאות הממומנות בצידי התוצאות. מי מופיע לפני מי ברצף המודעות? זה עניין של כסף. גוגל לדוגמא, עורכת מכרז – BID – על מילים מסוימות. אם תרצו שאתרכם יופיע בראש התוצאות הממומנות כשמחפשים את המילה ‘קידום אתרים’, תאלצו להיפרד מסכום הגדול ולו במעט – מהסכום שהשקיע האתר שכרגע נמצא שם במקומות הראשונים (ושוב – מדובר על תוצאות ממומנות).

ההקדמה הנ”ל נועדה להבהיר שמיקום בתוצאות האורגניות, אינו הישג שבתשלום. הוא אך ורק הישג של עבודת אופטימיזציה וקידום אתרים נכונה. לעיתים אתם תמצאו את אתרכם/אתר של אחר במקומות ראשונים בגוגל מבלי להתאמץ. זה אומר אחד משלושת הדברים הבאים (לפעמים גם יחד):

1. זה זמני.

2. האתר שלכם נבנה – אולי אפילו מבלי ידיעתכם – בצורה אופטימלית מבחינת מנוע החיפוש (אבל זה לא אומר שאין מקום לשיפור).

3. אין תחרות גדולה על אותה מילת חיפוש.

כדי להתמקם בתוצאות האורגניות במיקום גבוה, חייב אתר לדאוג להתאים את עצמו למנוע החיפוש. כל מנוע ומנוע מציג דרישות, הגבלות והמלצות משלו. לאחר תחילת הקידום, קורה לא פעם שאתרים אחרים ‘מתעוררים’ לחיים (אחרי שאיבדו את מיקומם) ופותחים בפעולות קידום משלהם ו/או שינויים שגם ללא כוונה, עשויים להוריד את האתר שלכם מדירוגו.

בניגוד לתוצאות ממומנות המבטיחות הופעה, התוצאות האורגניות מהטלות לא אחת באתרים. זה יכול להיות בגלל אפקט ארגז החול* וזה יכול להיות בגלל שפעילות קידום אתר היא פעילות ארוכת טווח שחייבת להתבסס על תשתית ולא על קידום זמני וירידה תלולה.

  • ארגז החול: כך מכנים מקדמי אתרים את הזמן שבין העלאת אתר לאוויר ועד תשעה חודשים מיום זה. בזמן הזה, מתייחס גוגל לאתרים בצורה שונה. הם נעים בתוצאות החיפוש ממיקומים גבוהים לנמוכים ורק עם הזמן, מתבצעת הסדרה של המיקום וקביעת מיקום ‘קבוע’ (אך כאמור, אין כזה דבר קבוע והשינויים בתוצאות האורגניות מאד דינאמיים).

נכתב על ידי TheRaveN RaveN

מקור המאמר: www.Articles.co.il – מאמרים לשימוש חופשי

עיזרו לזחלן של גוגל להבין את אתרכם טוב יותר»

« שיפור יחס ההמרה של מבקרים לקונים בחנות המקוונת שלכם

חיפוש:

קטגוריות:

RSS / Atom


בעל עסק, רוצה לקוחות חדשים?
אנחנו נכין לך קמפיין פרסומי מקצועי ונפרסם אותך באלפי אתרים
והכל על חשבוננו! אתה משלם רק עבור התוצאות!
כי ההצלחה שלך - היא ההצלחה שלנו מידע נוסף »

בעל אתר, רוצה להרוויח כסף אמיתי מהאתר שלך?
בוא והצטרף לאלפי האתרים שמרוויחים הרבה יותר עבור הפרסום שלהם! מדי יום מאות ואלפי שקלים!
כל שעליך לעשות הוא להירשם לשירות ולהציג את קוד המודעות שלנו באתרך
מידע נוסף »